Tallink Grupp vedas 2014. majandusaasta neljandas kvartalis kokku ligi 2,1 miljonit reisijat, mida on 4,5% vähem kui sama perioodi jooksul eelmisel aastal. Kui mullu maksti aktsionäridele 0,03 eurot dividende, siis laevafirma juhatus tegi börsiteates ettepaneku maksta tänavu dividende 0,02 eurot aktsia kohta.

- Tallinki reisilaev Tallinna sadamas.
- Foto: Raul Mee
Aktsionäride üldkoosolekule tehtud ettepaneku järgi makstakse kokku omaniktulu 13 397 641 eurot. Lisaks reisijate arvu langusele, kahanes neljandas kvartalis ka veetud kaubaühikute number 1,2% võrra ning veetud sõiduautode arv langes 1,7% jagu.
„Kuigi 2014. majandusaasta tulemused kokku ei vastanud juhatuse ootustele, siis neljanda kvartali tulemus oli tugev ning seab positiivse väljavaate tulevasele aastale,“ märgitakse tänahommikuses börsiteates. „Tulenevalt kasvanud konkurentsist, jätkuvalt nõrgast põhjamaade majanduskeskkonnast ning ühekordsetest mõjudest jäi majandustulemus oodatust nõrgemaks.“
Siiski on ettevõtte teatel tehtud mitmeid samme, sealhulgas laevade prahtimine, ümberehitused ning laevade ümberpaigutamine liinidel, et suurendada opereerimise efektiivust ning nimetatud tegevused avaldasid majandusaasta neljandas kvartalis kasumlikkusele positiivset mõju. Seoses sellega ootab juhatus tänavu tulemuste paranemist.
Kontserni konsolideeritud müügitulu neljandas kvartalis oli 224,1 miljonit eurot, mis jäi samale tasemele võrreldes eelmise majandusaasta neljanda kvartaliga. Ettevõtte neljanda kvartali brutokasum oli 49,5 miljonit eurot ning kulumieelne kasum (EBITDA) 41,1 miljonit eurot ehk vastavalt 33,4% ja 37,7% rohkem kui eelmise majandusaasta samal perioodil.
Kontserni auditeerimata puhaskasum 2014. majandusaasta neljandas kvartalis oli 8,4 miljonit eurot, ehk 0,01 eurot aktsia kohta. Eelmise majandusaasta samal perioodil oli kasum 7,5 miljonit eurot ehk 0,01 eurot aktsia kohta.
Aasta lõikes oli puhaskasum 27,3 miljonit eurot (0,04 senti aktsia kohta), mis on 37,1% vähem kui eelmisel aastal.
Neljandas kvartalis avaldus Eesti-Soome vahelisel laevaliinil reisijate veo langus 1,8%, samas veetud kaubaveoühikute arv kasvas 8,2% ning müügitulu tõusis 0,8% võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Soome-Rootsi vahelistel laevaliinidel vähenes reisijate veo maht 3,1%, veetud kaubaveoühikute arv langes 8,9% ning müügitulu langes 3,8% võrra.
Ettevõtte teatel avaldas neljanda kvartali tulemustele positiivset mõju laevade prahtimisest saadav tulu kokku 16,2 miljonit eurot, mis oli võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 119,5% kõrgem, ning väiksem kütusekulu.
Kontsern suutis edukalt parandada efektiivsust tänu kütusekulude vähendamisele, seisab börsiteates: „Samal ajal aitas kaasa globaalne kütusehindade langus. Mõlemad asjaolud kokku vähendasid kütuse kulu neljandas kvartalis umbes 9 miljoni euro võrra. Kontserni üleminek madala väävlisisaldusega kütusele neljanda kvartali lõpus möödus plaanipäraselt.“
Jätkuvalt avaldavad Tallinki tegevusele mõju geopoliitilised sündmused Euroopas ning laevafirma teatel on reisijate arv Vene turult on läbi aasta olnud nähtavalt madalam. Samas avaldus aasta jooksul varasemast tugevam surve piletihindadele, mis tulenes juhtkonna hinnangul konkurentide agressiivsest hinnastamistest ning veomahtude suurendamisest.
Kontsern jätkas laenukoormuse vähendamise strateegiat – 2014. majandusaasta jooksul kahanes netovõlg 44 miljoni euro võrra, 678 miljoni euroni.
„Kontserni kogu likviidsus ulatus neljanda kvartali lõpus 67,9 miljoni euroni, mis hõlmab 65,3 miljonit eurot raha ja 2,6 miljonit eurot kasutamata krediidilimiite, tagades tugeva finantspositsiooni jätkusuutlikuks opereerimiseks,“ kiidetakse ametlikus teates.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!